Râbiatü'l Adeviyye Hazretlerinin Velâyet Sırrı - Güzel Sözler, Güzel Mesajlar, Aşk Sözleri, Anlamlı Sözler

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

21 Nisan 2019 Pazar

Râbiatü'l Adeviyye Hazretlerinin Velâyet Sırrı

Râbiatü'l Adeviyye Hazretleri ile aynı asırda yaşayan ve zaman zaman müşkillerini halletmek için O'na mürâcaat edenlerden biri de âriflerin ileri gelenlerinden Süfyân-ı Sevrî Hazretleridir. Süfyân-ı Sevrî Hazretleri, bir ziyâretinde Râbia Sultan'a velâyet makâmına nasıl erişdiğini sormuş. Râbia Sultan şu cevâbı vermiş :
Ben Allah'a cehennem korkusu ile ya da cennet arzusu ile ibâdet etmem zîrâ bu hâl ırgatlık hâlidir. Ben Hakk'a, O'na olan aşkımdan dolayı ibâdet eder ve ubûdiyyetin gereklerini seve seve yerine getiririm. 
Râbia Sultan, bu cevâbı verdikden sonra şu şiiri okumuş :

Ey sevgili ben seni iki aşkla severim
Bunlardan biri benden kaynaklanır
Diğeri senin sevilmeye lâyık olmandan ileri gelir
Benden gelen aşkın delîli senden gayrısını bırakmam
ve yalnız senin zikrinle meşgûl olmamdır
Senin sevilmeye sezâ oluşundan ileri gelen aşkın burhânı ise
Bana müşâhede mertebesini ihsân etmiş olmandır
Fakat ne ben ne de benden kaynaklanan aşkdır medhe lâyık olan
Medhe lâyık olan ancak sensin her iki cihetden gelen muhabbet de senden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here